Subota, 8 Avgusta, 2020
Velika Kladuša 30° C Clear Sky
Search
Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
16. Februara. 2020., Lifestyle Izvor vijesti: klix.ba
Usvajanjem ovih navika dosta ćete pomoći sebi i život će vam postati lakši

Uslijed brojnih obaveza, često se ne stižemo baviti sobom i svojim potrebama, što nas dovodi do nezdrave prehrane, umora, lijenosti i lošeg zdravstvenog stanja.

Možda svi znamo za poznatu izreku “Zdravlje je bogatstvo”, ali ne shvatamo svi njeno pravo značenje. Ona  znači da, koliko god bogati bili, ako nismo zdravi, nemamo ništa zaista vrijedno u životu, prenosi Style Craze.


S globalizacijom i urbanizacijom rastu i mortalitet (stopa smrtnosti) i morbiditet (broj ljudi s raznim medicinskim oboljenjima). Mogući uzrok svega ovoga jest neprimjeren način života i to što ne poklanjamo primjerenu pažnju zdravlju. Pogledajte sljedeće savjete, potrudite se usvojite ih i promijeniti svoj život na bolje.

Imajte uravnoteženu prehranu

To što jedete dovoljno hrane, ne znači da ste zdravi. Morate izabrati pravu hranu i rasporedite svoje obroke na uravnotežen način.

Unošenje proteina, minerala, željeza, vitamina, kalcija, ugljikohidrata i dobrih masti u vašu svakodnevnu prehranu, jako je važno. Vaš obrok treba sadržavati svu hranu, od osnovnih grupa hrane kao što su integralne žitarice, slad, mlijeko i mliječni proizvodi, do mesa, ribe, peradi, jaja, povrća i voća. To je nužno kako biste napravili uravnotežen plan prehrane.

Vodite računa o svojoj prehrani

Izbjegavajte nezdrave masti i drugu prerađenu hranu koja ima veliku količinu kalorija i zasićene i trans masti. One postepeno ostavljaju posljedice za vaše zdravlje i dovode do povećanja težine, srčanih oboljenja i visokog holesterola. Brza je hrana najveći uzrok dječje debljine, također.

Jedite sezonsko voće koje je bogato vlaknima, vitaminima i mineralima. Ne morate se na samom početku odreći svih ukusnih poslastica. Malo umjerenosti i kontroliranje porcija mogu osigurati da ne morate zauvijek izbaciti iz prehrane hranu koju volite. Težite prema tome da se hranite zdravo.

Doručkujte redovno

Dobar i kvalitetan doručak izuzetno je važan za pokretanje bržeg metabolizma. Vjeruje se da ljudi koji imaju pravilan doručak, imaju šansu smanjiti ukupan unos kalorija tokom dana.

Preskakanje doručka kako biste izgubili težinu postalo je aktualno među adolescentima i tinejdžerima. Međutim, ova navika može ostaviti ozbiljne posljedice na zdravlje.

Pijte dosta tekućine

Pijte najmanje 8 do 10 čaša vode svakog dana. Voda ne samo da izbacuje toksine iz vašeg tela, već održava vašu kožu sjajnom i zdravom. Možete, također, piti i druge zdrave tekućine kako biste održali razinu svoje hidratacije.

Bez kasnih, noćnih obroka

Kasni noćni obroci ili obroci noću mogu dovesti do gojaznosti i drugih ozbiljnih posljedica za zdravlje, prema studiji izvršenoj na radnicima u noćnoj smjeni.

Studija je pokazala da noćni obroci imaju niske termogene učinke u usporedbi s popodnevnim obrocima zbog čega uzrokuju povećanje težine.

Štaviše, obroci koje imamo noću zasite nas manje nego oni koje imamo ujutro.

Također, grickanje noću može rezultirati problemima s probavom, što može ometati vaš san.

Koristite manje soli

Smanjite unos soli jer njeno konzumiranje u većim količinama može dovesti do povećanja krvnog tlaka i imati negativne učinke na vaše kardiovaskularno zdravlje.

Ograničavanje unosa natrija na manje od 2.300 mg dnevno (1 kašičica ili manje), može pomoći u smanjenju ovih posljedica.

Provjerite oznake na namirnicama

Provjeravanje i razumijevanje oznaka hranljivih sastojaka vrlo je važno kako biste pratili koje hranljive sastojke unosite svakodnevno. Morate provjeravati količine zasićenih masti, trans masti, šećera i soli u pakovanoj hrani.

Dobro održavajte higijenu

Važno je održavati dobru opću higijenu kako biste spriječili infekcije. Uvijek koristite tekućine za čišćenje ili sapun za pranje ruku prije nego što počnete s pripremanjem obroka.

Vježbe

Vježbanje je obavezno. Odlazak na aerobik, šetnja ili džogiranje mogu pomoći u regulisanju otkucaja srca i daju vam više energije tokom dana. Fizička je vježba učinkovit način da poboljšate svoje zdravlje i održavate svoju energiju na optimalnom nivou. Radite vježbe najmanje pola sata dnevno i to će biti dovoljno da dugoročno ostanete zdravi.

Nekoliko istraživanja je, također, povezalo fizičku aktivnost s dugovječnošću i smanjenim rizikom od mortaliteta i morbiditeta.

Izbjegavajte sjediti satima

Bilo da je to u vašoj kući, uredu ili bilo kojem drugom mjestu, dugo sjedenje bez ikakvog pomicanja, usporit će vaš metabolizam i oslabiti vam mišiće.

Potrudite se napraviti bilo kakav pokret na svakih nekoliko sati. Istegnite svoje mišiće s vremena na vrijeme.

Vježbajte jogu

Joga pomaže u razvoju tijela i uma. To je “dva u jedan” način da očuvate svoje zdravlje, kako fizičko, tako i psihičko. Istraživanja su pokazala da su ljudi koji su se bavili jogom barem 30 minuta sedmično, imali manju težinu.

Imajte adekvatan san

Osigurajte sebi barem osam sati sna svaku večer. Spavanje opušta vaš um i održava vaše zdravlje. Adekvatan san povećava nivo vaše produktivnosti i pomaže vam da svoje obaveze završavate brže.

Regularan san od najmanje 7 do 8 sati jača vaš imunitet, poboljšava metabolizam i pomaže u kognitivnom razvoju.

Nedostatak sna povećava rizik od debljine, srčanih oboljenja, infekcija i visokog krvnog tlaka, stoga je miran san vrlo važan kako biste ostali zdravi i vitki.

Poremećen san može uzrokovati probleme. Možete vježbati neke zdrave navike kako biste bolje spavali tokom noći.

Izbjegavajte nepromišljeno jedenje

Jedite kada ste gladni i budite sigurni da jedete zdravu hranu. Jedenje bilo koje hrane koju nađete u hladnjaku može biti opasno.

Pažljivo jedenje (obraćanje pažnje na to što jedete) jako je važno pri gubljenju težine.

Izbjegavajte pesimistično razmišljanje

Ovo je, do sada, najotrovnija droga koju je čovječanstvo ikada iskusilo. Ironija je u tome što nju uzrokujemo sami. Nesreća je u tome što osoba koja negativno razmišlja nije svjesna da to radi.

Zauzimanje pozitivnog stava može promijeniti vaš život na tako puno načina. Ljudi koji pozitivno misle imaju sretan život, ustanovljeno je istraživanjem obavljenim na starijim ljudima.

Mogući mehanizam je da ljudi koji misle pozitivno, život promatraju sa svjetlije strane. Njihov način razmišljanja, ponašanja i životnih navika – sve to utječe na njihov život na pozitivan način.

Izbjegavajte pušenje

Pušenje narušava vaše zdravlje, prije ili poslije. Prema statistikama, pušenje cigareta glavni je uzrok smrti u SAD-u. To povećava smrtnost od raka, plućnih bolesti i srčanih problema. Ostavite duhan kako biste vodili zdrav život.

Kontrolišite uzimanje alkohola

Sudeći prema Svjetskoj zdravstvenoj organizaciji, u svijetu se dogodi 3 miliona smrtnih slučajeva zbog prekomjerne konzumacije alkohola, od čega 13,5 posto njih spada u starosnu grupu između 20 i 39 godina.

Alkohol vas možda može opustiti nakon napornog dana na poslu, ali opasan je isto koliko i pušenje cigareta. Prekomjerno opijanje mijenja vaše ponašanje, može pogoditi vašu mentalnu orijentaciju, pamćenje i koncentraciju, a na kraju uništava i vaša jetra.

Zaključak

Morate shvatiti da je zdravlje bogatstvo. Vođenje računa o vlastitom zdravlju može predstavljati izazov, ali iznimno je važno. Možda će biti teško staviti zdravlje na prvo mjesto kada imate prenatrpan raspored, ali počnite usvajanjem malih promjena svakog dana.

Promijenite svoje životne navike, koristite holistički pristup zdravlju i vodite vedar život.

ZADNJE VIJESTI IZ Lifestyle

Nastavljanjem korištenja ove stranice slažete se sa korištenjem Kolačića u svrhe rada stranice. više informacija

Mi i naši partneri upotrebljavamo kolačiće ili identifikatore uređaja u svrhe kao što su prikazivanje prilagođenih oglasa, mjerenje prometa i odabira naših posjetitelja te prilagođavanje sadržaja vama. Kliknite na dugme kako biste pristali na ove postupke i zadržali korisničko iskustvo koje je prilagođeno vama. Svoje odabire možete u svakom trenutku promijeniti putem povratka na ovu web stranicu.

Zatvori prozor