Petak, Juni 14, 2019
Velika Kladuša 19° C Scattered Clouds
Search
Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Search in comments
Filter by Custom Post Type
14. Juni. 2019., BiH, Komentari i Kolumne, Saopćenja, Velika Kladuša
Zašto (ne) vjerujem medijima?

U posljednje vrijeme sve češće se susrećem sa pitanjem da li vjerujem medijima, tačnije da li je istina ili laž ono o čemu mediji pišu.

Postoji mnogo slojeva povjerenja i očekivanja koja moraju biti ispunjena da bi se povjerenje steklo. Ovisno o važnosti proizvoda, moj lični nivo povjerenja temelji se na mojim očekivanjima. Ono što je meni bitno prije čitanja i posvećivanja pažnje nekoj informaciji koju mediji objave jeste da uvijek provjerim izvor date informacije. Ako nema izvora automatski nema ni povjerenja sa moje strane odnosno, ako je članak originalno istraživanje, onda uvijek provjerim kako su ti izvorni podaci obrađeni i prikazani meni kao čitatelju tj. kako je proveden istraživački proces. Prilikom čitanja nekog članka na kojem primijetim da postoje bilo kakvi znaci manipulacije automatski prestajem sa čitanjem i gubim povjerenje u autora datog članka i portala na kojem je objavljen taj članak. Ustvari, mediji postoje da bi istraživali i izvještavali.     Nezavisni i moćni mediji jedan su od temelja zdrave demokratije. Priča koju je kreirao, pripremio i objavio poznati medij koji je vezan pravilima i etikom novinarstva u većini je slučajeva mnogo pouzdanija od portala koji nemaju impressum, poznatiji pod nazivom klikbejt portali, koji za cilj imaju da polariziraju gluposti ili nepovjerljive pristrane stavove kojima smo izloženi na društvenim mrežama. Imajući ovo na umu važno je i naglasiti da se mediji oslanjaju na zaradu i zadržavanje moje a i vaše pažnje za njihov lični profit. 

Foto: Raskrinkavanje.ba 

Lično mi je prihvatljivo da svi mi pravimo greške, a naročito mediji, s tim da dobri i ugledni mediji prihvate kritiku za napravljene greške i isprave ih. Moje mišljenje je da ljudi koji konzumiraju medije, čine medije, jer stečena znanja prenose dalje kroz razgovor i društvenu interakciju u svom okruženju. Upravo zbog toga, jako je bitno da i potrošači, jednako kao i sami mediji, shvate koliku društvenu odgovornost zapravo imaju i da budu svjesni posljedica prenošenja neprovjerenih i netačnih informacija.                                       

Ovaj tekst nastao je u sklopu praktičnih vježbi na Omladinskom kampu medijske pismenosti Vlašić tokom kojeg su učesnici i učesnice uz podršku mentorskog tima kreirali medijske sadržaje. Tekst pripremio: Alen Bekić.

ZADNJE VIJESTI IZ BiH Komentari i Kolumne Saopćenja Velika Kladuša