Ponedjeljak, Decembar 10, 2018
Velika Kladuša 8° C Cloudy
Search
Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Search in comments
Filter by Custom Post Type
3. August. 2018., Velika Kladuša Izvor vijesti: VKportal.BA
Revizija otkrila kako vladajući “eksperti” u Velikoj Kladuši troše novac i obmanjuju javnost

Ured za reviziju institucija u FBiH je u julu.2017 izvršio finansijsku reviziju Općine Velika Kladušu za 2016. i 2017. godinu, a isti je objavljen javnosti godinu dana kasnije putem elektronskih medija u Bosni i Hercegovini, uključujući i VKportal.BA.

Revizijom je potvrđeno sve ono o čemu smo prethodno pisali, kada je u pitanju netransparentnost u trošenju budžetskih sredstava, te ulaganja koja nemaju apsolutno nikakve ekonomske opravdanosti i koje imaju za cilj da privremeno javnosti stvore sliku kako se nešto radi i da vladajući imaju “tajni plan”, ali i otkrila nove informacije koje ćemo u ovom članku napomenuti.

Ono što je vidljivo jeste da se u posljednje dvije godine totalno stalo sa ulaganjem u infrastrukturu Velike Kladuše, te kapitalnim projektima koji su započeti poput izgradnje zgrade Doma kulture Velika Kladuša, te izgradnji kanalizacione infrastrukture.

Vladajući u Velikoj Kladuši već dvije godine vješto skrivaju podatke koje se tiču potrošnje budžetskih sredstava, posebno kada se radi o poslovanju JKUP “Komunalije” u kojeg je uloženo nekoliko miliona konvertibilnih maraka budžetskih sredstava.

Revizijom je samo zagrebana površina koja daje na uvid odgovore kako i na koji način se troše budžetska sredstva, a svu pogubnost poteza vladajućih će građani Velike Kladuše moći nagovjestiti kada dobiju na uvid poslovanje javnih preduzeća i neminovni deficit koji se gomila iz dana u dan u pojedinim preduzećima, što će rezultirati totalnim krahom tih istih preduzeća, dok će Općina (čitaj narod) kao vlasnik trpiti sve posljedice.

Čitajući izvještaj, gotovo u svakom mišljenju revizora po pojedinim stavkom je dato negativno mišljenje te u mnogočemu skrenuta pozornost na kršenje Zakona o budžetima FBiH, ali ono što je vidljivo jesu obrisi “tajanstvenog plana” vladajućih.

Četkara

Vladajući su pompezno najavili pokretanje radnih mjesta u četkari koja spada u jednu od dodatnih proširenih djelatnosti JKUP Komunalije, a vladajući su na svojim skupovima išli toliko daleko u svojim obmanama, pa su govorili kako četkara toliko dobro radi da se uvodi treća smjena (nešto slično kao sa famoznim kamenom temeljcom za AS Agrofeniks u Šumatcu, op.a.).

Revizijom je utvrđeno kako je stroj za četke građane Velike Kladuše koštao 95.000,00 KM, ali ono što je do sada bila nepoznanica jeste da su pored stroja za četke također kupili gotove proizvode i to 24.000 metli i četaka za 40.687,00 KM !

Po ovim saznanjima postavlja se pitanje je li u četkari proizvedena ijedna metla ili četka i kakva je korist od stroja koji je plaćen toliki novac ako se od drugih kupuju gotovi proizvodi?

Također će biti zanimljivo saznati o kakvom stroju za četke se radi, jer u Velikoj Kladuši naveliko kruže priče kako se radi o prastarom nerentabilnom stroju kojeg je prethodni vlasnik bezuspješno godinama pokušavao prodati za 15.000,00 KM, te da je isti nagrađen i sa mjestom poslovođe.

Uplatili avans za radove koji ne da nisu završeni u roku, već nisu ni počeli!

Zanimljiv podatak koji je prikazan u izvještaju jeste također kako je u 2017. godini proveden jedan otvoreni postupak, koji nije bio predviđen Planom, a u vezi sa Projektom „Kanalizacija Velike Kladuše i postrojenje za obradu gradskih otpadnih voda“.

Na javni poziv su se prijavila dva ponuđača, od kojih je izabrana ponuda firme „Elektrometal“ d.o.o. Cazin, koja je inače u vlasništvu Abdićevog velikog prijatelja Ismeta Hrle zvanog Cigo. Ugovorom je definisan rok za izvođenje radova od 120 radnih dana, od dana uvođenja u posao. Do okončanja revizije, izvođač radova nije uveden u posao, a istome je u novembru 2017. godine uplaćen avans 51.960 KM.”

Dnevnice i ostali troškovi za “službena putovanja” vikendom

Putni troškovi u inostranstvo u finansijskim izvještajima za 2016. godinu iskazani su u iznosu od 8.637 KM, a za 2017. godinu 45.690 KM. Općina nije donijela interni akt kojim će se utvrditi postupak ostvarivanja naknade za službena putovanja, a odlukama o izvršavanju budžeta definisano je da se visina dnevnica, naknada za putne i druge troškove koji nastanu u vezi službenih putovanja, utvrđuju na osnovu Uredbe o naknadama troškova za službena putovanja. Za izdane putne naloge u 2017. godini koji se realiziraju u dane vikenda (i koja se u najvećoj mjeri odnose na putovanja u Republiku Hrvatsku), nisu prezentirani dokumenti koji dokazuju da se radi o službenoj svrsi putovanja.

Devet savjetnika u 2017. godini građane Velike Kladuše koštali 331.944,00 KM, dok je u 2016. godini na savjetnike potrošeno 24.985,00 KM

Unutrašnja organizacija nije jasno utvrđena u smislu definisanja ovlasti i odgovornosti zaposlenika. Nije donesen novi Pravilnik u rokovima predviđenim Zakonom o državnoj službi u Unsko-sanskom kantonu i Uredbom o načelima za utvrđivanje unutrašnje organizacije organa državne službe u Unsko-sanskom kantonu iz 2017. godine. Navedeno je imalo za posljedicu da je imenovanje devet savjetnika Načelnika izvršeno bez prethodno definisanih uslova za obavljanje poslova savjetnika Pravilnikom o unutrašnjoj organizaciji, što nije u skladu sa Uredbom o načelima za utvrđivanje unutrašnje organizacije organa državne službe u Unsko-sanskom kantonu. Izdaci za plate i naknade istih za period od novembra 2016. do 31.12.2017. godine, iznosili su najmanje 394.664 KM.

Kompletan izvještaj o finansiskoj reviziji općine Velika Kladuša za 2016. i 2017. godinu možete vidjeti OVDJE.

ZADNJE VIJESTI IZ Velika Kladuša