28. Juli. 2019., BiH, Velika Kladuša
Omladinski Kamp Na Jahorini: Razmjenom Ideja I Iskustava Do Veće Medijske Pismenosti

Omladinski kamp medijske pismenosti joÅ¡ jednom je okupio mlade ljude koji su tokom pet dana učili o bh. medijskom okruženju i problematičnim medijskim sadržajima. 

Kako prepoznati lažne vijesti? Na koji način se manipuliÅ¡e informacijama? Kakva je uloga medija i novinara u sprječavanju ili Å¡irenju govora mržnje? Kako, u svemu tome, konzumirati medijske sadržaje? Ovo su neka od pitanja na koja je, petnaest učesnika drugog kampa posvećenog jačanju medijske pismenosti i produkcijskih vjeÅ¡tina održanog na Jahorini od 18. do 22. jula 2019. godine, pokuÅ¡alo pronaći odgovore.    

Fedor Marjanović, učesnik kampa, smatra da je odgovor na sva pitanja u objektivnosti i medijskoj etici. “Mediji moraju da pruže potpunu sliku. Ne smiju zauzimati strane kako to sada rade zbog toga što podržavaju određenu političku agendu ili su direktno plaćeni da bi producirali određeni medijski sadržaj”, dodaje Fedor. 

da bi producirali odreÄ‘eni medijski sadržaj”, dodaje Fedor.  

Omladinski kamp na Jahorini

Kroz praktični rad na kampu, u suradnji sa mentorima i mentorkama, učesnici su kreirali medijske sadržaje. Ovaj put fokus je bio na fotografiji, blogovima i infografikama.  

Mirnes Bakija, komunikolog i jedan od učesnika radionice, smatra da su praktični zadaci sa kojima su učesnici bili suočeni možda i najbitniji segment kampa za njega.  

“Mislim da formalno obrazovanje nije dovoljno. Da svaki budući novinar mora imati Å¡to viÅ¡e neformalnog, pogotovo praktičnog, obrazovanja”, dodaje Mirnes. 

 Prepoznati i producirati kvalitetan i objektivan medijski sadržaj je sve izazovnije. Upravo iz tog razloga omladinski kampovi dijelom su posvećeni i educiranju mladih u ovom segmentu. 

U vremenu u kojem online mediji preuzimaju primat, pogotovo kod mlaÄ‘e publike, stvara se niz mogućnosti za slobodno kreiranje i konzumiranje medijskog sadržaja. Svaki pojedinac i pojednika koristeći druÅ¡tvene mreže, ali i jednostavnu mogućnost kreiranja vlastitog internet portala, mogu preuzeti ulogu medija. Nekoliko pitanja je u danaÅ¡njem vremenu i prostoru krucijalno. Ukoliko u fokus postavimo kreatore medijskog saržaja – jedno od njih je: “Koju ulogu i kakvu odgovornost imaju?”

 Hana Kazazović, blogerka poznatija pod pseudonimom “Cyber Bosanka” i mentorka na kampu, kaže da odgovor ovisi od etičkih satandarda samog pojedinca. Smatra da postoje blogeri, zajednica kojoj i sama pripada, koji svjesno Å¡ire govor mržnje. Sa druge strane, veliki je broj i onih koji svoju platformu koriste da bi se otvoreno borili protiv toga. 

 “Blogeri često mogu da se posvete odreÄ‘enoj temi viÅ¡e nego mediji. ÄŒesto medijima nedostaje novinara da bi se mogli detaljno baviti odreÄ‘enom temom. Tako da bi blogeri mogli zapravo biti i korektor medija”, zavrÅ¡ava Kazazović. 

Svjetlana Topić, učesnica radionica, smatra da je medijsko opismenjavanje temelj za poboljšanje trenutne medijske stvarnosti.

 “Najvažnije je razviti kritičku svijest, kritički pristupiti onome Å¡to čitamo. Prije svega to se ogleda u tome da provjerimo izvore iz kojih dolaze informacije koje čitamo. Ukoliko treba i konsultovati se sa poznanicima ili stručnjacima koji viÅ¡e znaju o datoj temi”, dodaje Svjetlana.  

Omladinski kamp medijske pismenosti na Jahorini drugi je od četiri predviÄ‘ena kampa koji se održavaju u različitim dijelovima BiH i okupljaju mlade učesnike i učesnice. Kampovi se održavaju u sklopu projekta “Protiv radikalizacije i nasilnog ekstremizma u bh. javnom prostoru” koji Fondacija Mediacentar realizuje u partnerstvu sa Centrom za demokratizaciju “NaÅ¡a zajednica” i Centrom za mlade “Kvart” uz podrÅ¡ku Ambasade Kraljevine Holandije u BiH.

ZADNJE VIJESTI IZ BiH Velika Kladuša